Daisypath Anniversary Years Ticker

Friday, November 7, 2008

Dapat chat lama! =)

Hmm…jam sekarang dah menunjukkan pukul 11.20 malam…tadi aku dapat chat agak lama dengan wife aku…hihihi…best sgt…mcm2 mende kitorg borak…dah lama tak borak lama2 camni…memula tadi aku tanak call sebab time tu kol 3.45 pagi kat Malaysia…tapi aku call jugak…hihihi…sori ye sayang…tapi dengan pantas wife aku menjawab panggilan aku tadi…hihi…mula2 dier ngantok jugak tapi bile dah borak2 & gelak2 sama2 terus sampai kol 5 pagi waktu Malaysia…hihi…byk bende kitorg borak…pastu wife aku ada hanta mcm2 gamba kat aku…kelaka tul…sebenarnye wife aku nak kirim barang kat aku masa aku pi London nanti…hihi…biasa la org pompuan…shopping je dier tau…hihi…aku sebenarnye tak kisah sgt sebab aku pon kaki shopping gak (bak kata wife aku la)…hihihi…wife aku nak kirim handbeg yg agak terkenal kat sana…tapi terus terang aku cakap yg aku tak berkenan dengan design tu…ntah la…tapi kalu aku suke bende tu, aku terus beli kat wife aku…sebab aku suke….itu la aku…hihi…yg pasti, aku pon tak sure lagi sempat ke tak nak pi shopping2 kat London nanti sebab aku kat sana kejap je…tapi “souvenir2 wajib” memang wajib dibeli la…mcm fridge magnet tu…aku dah buat byk koleksi….best jugak kumpul2 ni…hmmm….petang tadi pas keje aku terus ke Les quatre temp…aku gi sorg je…tak jadi nak tukar duit arini sebab kitorg taktau nak tukar duit kat mana…isk isk…aku dah tanye membe2 aku, tapi dorg pon taktau money exchanger kat area ni…so petang tadi aku kuar sorg2 jela…dengan niat nak beli jaket…hihi…impian aku tercapai jugak walaupon aku tak beli jaket pilihan utama aku tu…yela, yg aku nak tu mahal sket…yg aku beli ni berpatutan la…hihi…lepas shopping, aku terus balik…memula ingat nak masak malam ni, tapi aku malas sgt…tak larat…lagipon time tu dah nak kol 8.30 malam…so malas la nak bertungkus lumus di malam hari…masak bukan main lama…penat…pastu makan nye kejap je dah abih…isk isk…serius penat…dah la kat opis keje menimbun2…adeh…tensen plak aku bile pikir pasal keje ni…Hmmm…lantak la….


Sok dah jumaat…yahoo…jumaat la hari paling seronok sekali kat sini…maksud aku hari bekerja la….sebab nya aku diizinkan kuar gi semayang jumaat…kalu dah pi semayang jumaat tu biasa la…zohor masuk 12.30 tengahari, so dalam kol 11.45 pagi kitorg sume dah mula kan langkah ke bus station….a’ah kitorg naik bus ke masjid tu….sebelum2 ni pon aku pi naik bus…sampai opis plak lebih kurang kol 2.30 petang…huhu…penah jugak jalan kaki tapi yg tu masjid lain….jauh jugak la….kat sini memang ramai & penuh jemaah masa semayang jumaat…sebabnye area tu ramai org arab…pastu masjid plak kecik je…kalu nak rukuk tu biasanya akan langgar belakang org…kalu nak sujud plak, kene sujud kat celah2 kaki org…memang rapat dan padat…selagi ada ruang, selagi tu org masuk…memang bagus la…saf pon rapat…kdg2 aku terpikir jugak betapa “mewah” nye kat Malaysia…masjid berkarpet…ber”aircond”….luas….tapi yg kurang nye byk “gap” antara saf kat Malaysia…maksud aku tak rapat la…hmmm…aku pon bukan la pandai sgt bab2 agama ni tapi saf memang la kene rapat….kalu kat Malaysia, pantang tersentuh bahu sket terus “jauh”kan diri…hihihi…hmmm…renung2 kan lah…hihihi……


hmmm…ni aku nak cite sket pasal aktiviti malam semalam….mcm aku citekan dalam post sebelum ni, semalam pas balik keje kitorg sume (budak2 projek aku) gi umah (hotel) sorg membe aku ni….dier saje ajak kitorg lepak2 umah dier…ada la buat makan2 sket….actually tujuan utama dier buat makan2 ni sebab nak tengok video perkahwinan salah sorg membe aku tu…tgk ramai2 baru la syok…tapi disebabkan ada sorg membe kitog (merangkap lead engineer kitorg) tak dapat datang, so aktiviti tetap diteruskan mcm biasa tapi aktiviti menonton video tu terpaksa ditangguhkan….membe aku ni org korea tapi warganegara france dan kerja kat abu dhabi…haaaa….pelik kan?...tapi itula kenyataan nye…dier keje dalam projek ni sama mcm aku la…aku dari Malaysia…dier dari abu dhabi….camtu la….hmm….dier dok kat area2 hotel aku ni jugak…tapi bilik dier lagi besar….yg best nye ade compartment hall & bedroom…mcm bilik aku takde compartment…pastu kecik sket…hmmm….tak kisah la kan….membe aku ni tinggal dengan awek dier kat hotel tu…awek dier keje kat sini….sebelum kitorg sampai hotel dier, kitorg singgah kat kedai jap…dier gi beli barang2 untuk jamu kat kitorg…huhu…yg aku terharu tu, sume makanan yg dier buat sumenye berasaskan sayur2an, buah2an & ikan….sebab dier paham sket pasal Islam…Alhamdulillah…tapi macam biasa culture kat sini, kalu celebrate apa2 mesti kene minum….minuman keras….tapi untuk aku, dier beli 2 kotak jus buah….bagus tul membe aku ni…makanan yg disajikan lebih kepada “snack” ataupon starter je…ringan2 la….tapi memang sedap & mengenyangkan…antara nya tuna mayonis cheese, avocado blended, mayonis, keropok ape ntah aku tak ingat…Mexican punye keropok bersalut dengan cheese….pastu ada buah tomato kecik & carrot….last sekali roti & ikan….hmm…memang kenyang….masa makan2 tu, masing2 meluahkan perasaan pasal keje…mcm biasa…tak puas hati....mcm2 la…hihi…lepas makan2, kitorg main kad…seronok gile game ni….membe aku ni memang byk game kad ni…dulu pon aku penah main tapi jenis lain…kali ni jenis lain….layan sgt….memang riuh la bilik dier malam tu….hmmm….lebih kurang kol 11 malam kitorg sume balik….hmmm….okla…aku nak tido….sok nak gi keje awal sket…keje byk maaaa!

No comments: