Daisypath Anniversary Years Ticker

Wednesday, November 5, 2008

Malam yang kosong



Hmm…arini aku makan kebab…dengan kawan aku, kamal kat restoran turkey tu…actually kitorg plan nak kuar pas keje gi tukar duit…sebab sabtu ni kitorg ke London…4 ari 3 malam…so kene la tukar duit untuk bayar duit hostel & tube tiket…actually kitorg tukar duit sket je sebab tukar duit kat sana lagi untung...hmm...aku dah survey sket2 pasal tempat2 menarik kat sana yang akan kitorg pegi…aku just survey gitu2 je sebab kat opis skrg sgt2 la byk keje…dah la lead aku takde…so deputy lead aku naik kepala la…mcm biasa...hmm…maleh la aku nak pikir pasal keje…mood keje aku untuk minggu ni seakan2 hilang…walaupon masih byk keje yg kene submit…arghhh…terpaksa la aku pikir jugak keje ni…esok ada vendor meeting…aku kene pegi…ada bende nak kene clarify…pastu aku kene buat 1 calculation & issue 2 documents…tak la byk sgt sebab bole kira kan?…tapi memang banyak!...adeh…aku kene byk bersabar…sume ni hanya dugaan kecik je…arap2 sume nye ok…amiin…hmmm…ok la…biar aku cite sket tempat2 yg aku nak pegi ni…tengahari tadi aku dah email kat kamal pasal plan tu…apa yg nak bawak…apa yg perlu buat sebelum nak pegi…kira check list la…memandangkan sekarang ni agak strict nak masuk UK, so byk bende kene amik kira…dokumen2 perjalanan & mcm2 lagi supportive letter yg acknowledge aku keje kat france ni perlu jugak dibawa…besides, aku kene mula study & plan tempat2 yg mana nak pegi dulu…so bole la jimat masa & kos…ikut urutan…dari tempat aku menginap sampai la aku pulang…pastu kene bawak insurance/medical card…ubat2an…mana la tau kalu selsema ke…pening ke…bawak jela…arap2 takde apa2 la nanti…pastu kene bawak hp charger….battery spare untuk camera…baju sejuk memang wajib la…tapi aku nak beli baju sejuk yg baru…baju sejuk aku yg sekarang ni agak besar & berat…nak jalan2 susah…nak simpan dalam beg lagi la susah sebab besar & berat…hmmm…aku kene beli jugak….terpaksa beli…hehe…arap2 wife aku memahami nye…hehe…aritu aku dah cite kat dier yg aku nak beli baju sejuk baru tapi dier ckp membazir…(tak membazir la sayang…nanti kat Malaysia bole pakai lagi) hehe =) maybe sok atau lusa aku akan gi tukar duit….sok tak tentu lagi sebab membe projek aku sorg ni ajak gi hotel dier…dier ajak sume membe2 projek kitorg…lepak2 bilik dier sambil tengok video perkahwinan membe aku yg baru kawin aritu…so dorg plan beli makanan & makan2 kat bilik membe aku tu sok…ok la….maybe aku takleh tukar duit sok…so khamis petang pas keje bole la gi tukar duit & beli baju sejuk baru…hihi…hmm…selain tu aku dah mula print out sume map kat London tu…senang sket nak cari nanti…aku & kamal akan bertolak ke London pas maghrib…ari sabtu…so pagi sabtu tu, membe2 Malaysia aku yg baru dtg tu ajak gi Monmarte..area2 Moulin Rouge tu…bagus jugak idea tu…pagi2 pegi area tu memang best sebab tempat tu atas bukit…so memang sejuk & nyaman la tengok permandangan paris ni di waktu pagi…hmm…ok la…aku nak buat keje lain plak…tak larat nak update blog ni sebenarnye tapi aku kene update jugak…baru la wife aku tau ape yg akan aku buat & dah buat….maklum la sekarang ni aku dah jarang dapat chat lama2 dengan dier…tadi kol 3.30 pagi waktu Malaysia aku call dier via skype, dier jawab tapi kitorg borak kejap jela…pastu terus dier sambung tido..yela, dah pagi buta…mesti la tido..sian plak kat dier kene kacau…huhu…sori ye sayang…hmm…nampaknye weekend ni tak dapat la aku borak lagi dengan dier…sebab tu aku update blog ni =)

1 comment:

Ibu Ariessa said...

hehe,b bagi la sayang beli.tp klu ader yg murah lagi better,xdela nak spend RM750 just for sweater only..:-)
tp klu xde yg lain ok la..syg beli la..hihi..:-)