Daisypath Anniversary Years Ticker

Monday, November 3, 2008

Terjaga di malam hari

Adeh… Jam dah menunjukkan kul 11.30 malam…aku tertido lepas chat dengan wife aku tadi…maknanya aku tido sama dgn waktu kat M’sia…waktu tu kat sini baru kol 6 petang!...isk isk…maybe penat berjalan kot…aku tersedar kol 9 malam…arini aku bawak kawan2 aku gi Musee du Louvre…museum yang wajib dilawati kat sini…lagipon arini free entry…sebab 1st Sunday of the month…kitorg gerak kol 1 tengahari…cuaca arini agak baik…cerah dan suhu sgt dingin…dalam 10 degree celcius camtu…lepas pusing2 kat museum tu sampai lebam (tak abih jalan pon), kitorg pon memulakan langkah pulang…sebelum pulang, kitorg berjalan lebih kurang 500 meter ke McD berdekatan…cam biasa, aku bantai 2 filet-o-fish…lapo sgt time tu…tapi pagi tu aku dah sebat nasi goreng ikan bilis…sedap woo…actually aku lapar sgt arini sebab tu pagi2 aku dah masak nasi goreng…sebabnye dah 2 ari aku tak jamah nasik…ari sabtu lepas pon aku kuar jalan2 dengan membe2 Malaysia aku tu…bawak dorg jalan2 kat Paris dari tghari sampai la ke malam…pas balik bilik, mandi & solat sume, kitorg kuar balik ke shopping mall berdekatan…membe aku nak beli barang…so aku kene temankan dorg…membe aku sorg tu nak beli kasut baru sebab kasut jalan2 dier dah koyak…membe aku yg lagi sorg nak beli barang2 dapur termasuk la ayam halal…so semalam boleh dikatakan seharian la aku kat luar…tak sempat nak masak…balik bilik pon dah lewat….hmmm…




Pagi tadi sempat la aku chat dgn wife aku sebelum aku kuar dengan membe2 aku tu…dah lama aku tak chat lama2 dgn dier…maklum la hari biasa masing2 sibuk dgn keje…so aku takmo la ganggu dier sgt…weekend plak penuh dengan aktiviti2 lain…especially sekarang ni…aku sgt2 busy nak bawak membe2 aku berjalan masa hujung minggu…so dah tak bole la chat lama2 dgn wife aku…hmm…tapi arini wife aku gi tgk membe dier yg baru bersalin….hmm…memang seronok kalu dapat baby….mudah2an kitorg murah rezeki lepas ni…insyaAllah…amiin…hmm…sok keje…boring plak rasa nya…sebabnye lead aku cuti 2 minggu…kalu dier takde, boring sket la….tapi minggu ni byk keje nak buat….ade homework sket…bukan pasal keje tapi pasal trip ke London tu…hehe…byk bende nak kene study…tempat2 menarik…tube ticket…restaurants…masjid…dan mcm2 lagi la…tapi mungkin aku akan di guide oleh membe aku kat sana…dier skrg tengah amik pHD kat sana….actually dier ada dtg sini jumaat lepas…sebab kat sini ada tennis match…malangnye kitorg tak sempat nak jumpe…sebab cuaca buruk dan boyfriend nye kurang sihat…hmm…okla…aku nak tido la…salam….

No comments: