Daisypath Anniversary Years Ticker

Wednesday, October 22, 2008

Kenyang...Letih...Tapi?

Alhamdulillah...aku baru selesai makan...arini aku sampai bilik agak lewat...bukan sebab keje...tapi aku bawak dua org membe aku yg baru sampai sini semalam gi kedai beli barang...skrg ni tanda2 nak winter makin jelas...berangin...hujan...sejuk toksah cakap la...cukup aku katakan yg local people pon ada yg dah mula pakai hand gloove...hmm...pas balik keje, aku janji nak bawak membe aku gi kedai...kitorg jumpe kat lobby opis...membe aku punye opis kat bangunan lain....sebab dorg wat projek lain...hmm....sampai kat kedai tu, aku tunjuk la kat dorg bahagian halal....pastu aku rekemen dorg beli payung memandangkan cuaca sekarang tak menentu dan selalu jugak hujan....lagipon aku dah suggest dorg soh bawak payung tapi dorg terlupa...maybe dah lebih muatan kot...yela, salah sorg membe aku tu exceed 6kg & dier kene charge RM1k lebih...huhu...lepas tu kitorg gi singgah kat train opis....dalam complex tu jugak...aku plan nak bawak dorg ni gi Venice, Italy...memandangkan mood aku nak berjalan membuak2 skrg ni, so aku memang ON je...tapi lepas borak2 dgn officer tu, total sume kene bayar lebih kurang 500 euro sorg!...equivalent dgn RM2500!...tu sume termasuk train ticket pegi balik & hotel utk 2 malam....aku dah jangka dah harga sure mahal punye sebabnye booking lambat...kalu aku booking 3 bulan in advance sure murah...tapi 10 & 11 November ni cuti kat sini...so campur sabtu & ahad, ada 4 ari cuti...sebab tu aku plan nak gi mana2 dgn membe2 aku ni....lepas je dapat harga tu, membe2 aku tak jadi plak...memang mahal...tak dinafikan....lagipon dorg baru sampai...maybe nak pakai duit byk kot....takpe la...aku tak kisah pon...yg penting aku dapat jalan2 dgn dorg...lagipon dah lama tak jalan2 ni....hmm...pastu aku plan nak bawak dorg jalan2 kat dalam France ni je...one of the hot spot dalam France yg wajib pegi....bukan Eiffel Tower....tak salah aku, aku dah mention dalam post2 sebelum ni...tempat ni memang tempat wajib kene pegi kalu dtg France...apa lagi kalu bukan Mont St. Michel...istana di tepi laut...sgt2 cantik....jauh jugak dari Paris ni....one day trip is not possible....means that kitorg kene stay sana...maybe one or two nights....hmm..tgk la camne...aku kene survey train ticket & accomodation dulu la...selamat la internet dalam bilik aku ni dah laju balik...huhu...Alhamdulillah...OK la...nanti aku sambung lagi...byk mende nak kene buat ni....

No comments: