Daisypath Anniversary Years Ticker

Tuesday, October 14, 2008

Aku Syukur Pada Mu Ya Allah

Alhamdulillah...akhirnye aku dapat chat & "tgk" wife aku...laptop dier dah bole ON & 3G port tu pon dah bole guna...lega sgt...maklum la...aku kat sini still "homesick"...susah sgt nak mula hidup sorg2 mcm dulu...pejam celik pejam celik.....dah 10 bulan aku kat Paris ni...hmm...mood raya bole la aku nak hilangkan...tapi nak ada mood nak start keje kat sini sgt2 susah...sama mcm dulu2 masa aku baru sampai sini...memang la mula2 semangat nak keje, tapi lepas bape ari mula la feeling2...hmm....arini aku lega sgt sebab dapat chat dengan wife aku...Alhamdulillah...dier OK...aku pon OK...cuma aku agak letih arini...yela, bangun seawal jam 4.30 pagi pastu kol 5 pagi dah mula mandi & siap2 gi keje...gile betul...pagi tadi aku sampai opis kol 6.50 pagi...bila aku sampai situ, aku nampak ada sorg pakcik ni tgh lepak2 kat lobby....aku wat dek je la sambil lalu depan 2 org receptionist yang tengah berbual2...masa aku touch ID card aku tu, tak bole masuk plak....rupa nya opis ni bukak kol 7.30 pagi...adeh...aku baru tau...pelik gile...kat Malaysia tak kisah pon nak dtg kol bape...lantak ko la....nak tido opis pon bole....tapi kat sini sgt2 berbeza....kat sini kalu keje, memang ikut masa la....maksud aku, standard working hours la....weekend opis sume tutup...tak bole keje even ari sabtu...aku penah keje ari sabtu kat sini tapi byk gile procedure nak request dtg keje ari sabtu tu....agak ketat jugak la rules kat sini...tapi bila pikir2 balik, bagus jugak buat camtu...week days dah keje tunggang terbalik....so weekend la masa yg ada nak spend ngan family....ni manager aku la cakap...kalu weekend memang masa dier dgn family je...tapi kalu waktu keje, mmg giler la....takot jugak aku pikirkan cara dorg keje...dtg seawal kol 7.30 pagi...balik kol 8 malam...tiap2 ari plak tu...dasyat tul...hmm...arini aku balik keje awal...kol 5 petang aku dah cabut...lead aku tak dtg arini...pasal keje jgn ckp la...memang seperti yg dijangka...byk gile babeng....tapi arini aku dah setel sume mende pasal emel2 tu...ada lebih kurang 400 emel...selamat tak sampai seribu...huhu...emel2 tu kene bukak satu2...nak baca mana yg penting...mana yg nak delete...mana yg nak achieve...mana yg nak reply....mcm2 la....sok maybe aku start wat keje yg melambak2 tu...aku rasa OK...hmm...pas balik keje tadi, aku terus ke shopping market...beli keperluan dapur untuk minggu ni...aku beli 2 pack daging lembu...cili padi...bawang...buah oren....mineral water....tu je...sok aku sambung beli kat kedai lain plak...sok nak beli beras....air oren...hmm...apa lagi ek....hmm...tu je kot....yg lain2 sume dah ada....pas aku balik dari shopping market tu, aku singgah beli kebab....aku tak larat nak masak malam ni....so better aku beli je...senang sket...lagipon dah lama tak makan kebab ni....hmm....pastu aku terus balik bilik....sampai hotel, aku gi kat receptionist mintak iron...alamak....aku lom iron baju lagi...mata dah lalok dah ni....adeh...malas nye...huhuhu....

No comments: