Daisypath Anniversary Years Ticker

Monday, October 20, 2008

Ahad yg hmm...ape ek?...boring?

Hmm...nak tulis title pon aku tak reti...takde idea...skrg ni tgh chat dgn wife aku...dier dah nak tido...bilik dier pon dah gelap...tunggu masa je nak lelap...hihi...puas jugak aku chat dgn dier arini...yela, ari keje agak susah sket nak chat lama....paling lama pon dalam 5 minit...pastu dier sambung tido....aku pon tanak la kaco dier lama2 kan...sian plak dier nak keje sok...hmm...


Semalam aku gi china town ngan rakan2 aku...dah lama aku tak join outing dgn dorg...rase bersalah plak...sebab ari keje memang aku tak berpeluang jumpe dorg...even during lunch hour...sbb biasa nya aku akan makan sekali dgn project team aku....mmg dah macam satu kewajipan makan sama2 dengan project team kat sini...lagipon manager & lead aku pon join jugak....termasuk la membe2 dari unit lain...so best la....


Disebabkan tu la aku plan join membe2 Malaysia aku untuk kuar ke china town....dah berbulan jugak aku tak kuar dgn dorg since Ramadhan lepas sampai la aku sampai sini balik...hmm...kitorg kuar dalam kol 12 tghari....pagi tu sempat la aku chat kejap dgn wife aku...aku bangun awal sabtu tu....dalam kol 7 pagi....pas mandi & solat sume, aku siap2 gi market...beli ayam & daging halal....dah lama aku tak kuar seawal tu gi market...before ni aku prefer gi market pas keje je....lagipon saje nak tgk "different view" kat area aku ni....yela, skrg kan musim luruh....memang byk kelainan....daun2 berguguran di mana2 memang mengasyikkan...suhu pon agak sejuk pada aku....dalam 5 - 10 degree Celcius di pagi hari....matahari terbit dalam pukul 8 pagi...cerah terang menderang tapi masih sejuk dengan sedikit berangin....dapat dilihat jugak local people here start wearing thier hand gloove....hmmm....


Sebenarnye kawan2 Malaysia aku ni memang akan ke china town setiap hujung minggu...maklum la nak makan makanan dorg...area ni mmg byk chinese, vietnamese & thailandese reastaurants....kedai2 pon byk jugak....sampai di sana, kitorg terus ke satu restoran kegemaran membe2 aku tu...aku tak makan...just minum air tin & desert longan (buah mata kucing ngan sirap)....selesai makan, kitorg ke kedai berhampiran....membe2 aku nak beli barang2 keperluan dorg kat situ...aku plak ke satu kedai yg jual kad telefon....so bole la tepon Malaysia pasni…murah sket….pastu, kitorg ke travel agent area2 tu jugak…sebab membe2 aku plan nak gi Italy masa Christmas nanti….aku mungkin tak join dorg sbb aku balik Malaysia….lagipon aku prefer balik Malaysia…dalam bulan December ni, cuti mmg byk….aku amik cuti 8 ari je bole cover 3 minggu…huhu…so bole la aku gi kenduri2 kawin yg byk dalam bulan tu…insyaAllah….arap2 sume nye OK….risau jugak kalu cuti tak approved….hmmm….aku dah kene mula plan dari skrg….takot tiket sume abih…maklum la…winter dah nak mula time tu…so local people prefer kuar bercuti ke tempat2 panas….termasuk la Malaysia….Hmm…lupa plak aku nak cite…deputy lead aku baru je gi Malaysia masa cuti aritu…dier bercuti selama sebulan di Malaysia & dier bagitau aku yang dier sgt2 suke Malaysia & nak pegi lagi sekali….alasan nye, Malaysia negara yg cantik, bersih & sume nye murah!...huhu…memang la kalu dah duit dorg euro…convert ke ringgit memang la lumayan!

Hmm…lepas balik dari china town, aku sambung chat dengan wife aku….sempat la chat kejap sampai kol 6 petang…waktu tu kat Malaysia dah kol 12 tgh malam…dier pon dah nak tido….aku plak layan movie…cite prison break yg aku amik drp adik ipar aku (thanks boy hihi)…memang layan….sampai 3 cite, aku terus lelap….sampai keesokkannya!!...huhu dasyat tul aku tido….tak hengat tul….tido ikut waktu Malaysia tapi bangun ikut waktu sini…isk isk…otak mmg lembab gile la…astaghfirullahal’azim….


Arini aku dapat chat lama2 dgn wife aku….sebab aku tak gi mana2….pagi tadi aku buat scramble egg…makan ngan roti & mayonis tuna….layan…pastu layan prison break….wife aku plak gi open house umah kawan dier (Lydia) & gi umah kawan dier yg lagi sorg (Lyn & Anuar)….pas balik, kitorg sambung chat lagi….petang tu (waktu Malaysia), wife aku dijemput ke umah Lyn & Anuar untuk minum petang….best tul…kalu aku keje kat JB kan best?...hmmm….


Sekarang ni wife aku dah tido…aku plak dok menaip blog ni….saje je buat blog ni…dah bape ari tak update….lagipon aku takde mende nak buat…internet connection kat sini plak ada problem….slow nak mampos…ala2 siput khinzir…geram betul aku…aku ingatkan bilik aku je ada problem, rupa nya satu hotel ni ada problem…hampeh tul…membe aku ckp, isnin ni (esok) baru la pihak management hotel nak mula fix problem ni…isk isk…hampeh tul…


Oh, lupe plak…keesokkan pagi jugak membe aku dari Malaysia akan sampai…sume nye dalam 8 org…. process engineer dalam 4 orang….muslim maybe 2 orang je out of 8…hope 2 see them all tomorrow…

No comments: