Daisypath Anniversary Years Ticker

Wednesday, November 12, 2008

Berakhirnya trip ke London


I’m back! Huhu. Penatnye. Aku baru bangun tido ni. Aku sampai Paris lebih kurang kol 12 tengahari. Sampai2 je terus aku gi beli ayam & daging. Stok untuk minggu ni. So lebih kurang kol 1 tengahari tadi sampai la aku kat bilik. Arini aku tanak cite lagi pasal trip ke London tu. Actually banyak sgt aku nak cite tapi arini aku nak cite pasal mende lain. Lagipon gamba2 dalam camera DSLR aku ada lebih kurang 500 high quality pictures lom diuploadkan lagi ke dalam laptop aku. Tapi aku dah upload sket gamba2 daripada digital camera aku (wife aku punye sebenarnye hihi). OK la, sampai je kat bilik, aku terus kemas2 barang. Pastu terus online mengharapkan wife aku ada. Waktu tu lebih kurang kol 7 malam kat Malaysia. Wife aku takde. Pastu aku terus masak nasi goreng ikan bilis, daging goreng kicap & telo goreng. Lapar siot. Selesai makan & cuci pinggan & kemas2, aku sambung online. Check updates. Beberapa minit kemudian, wife aku call aku online. Gembiranya aku. Dah 3 ari aku tak chat & tgk dier. Rindu la. Hihi. Masa chat tu, byk la kitorg borak2. Especially pasal aktiviti2 aku kat London & souvenir2 yg aku beli kat sana. Hihi. Terus terang aku cakap harga barang2 kat sini mostly lebih murah daripada kat Paris ni. Kebanyakan nye murah la tapi biasa la bila pikir pasal coversion to RM, mula la pening. Huhu. Hmm. Sad to say, kali ni aku tak beli apa sgt pon. Sian kat wife aku sebab aku tak beli apa yg dier nak. Memandangkan trip kali ni memang sgt2 packed, so aku memang tak sempat nak survey barang2 shopping mall kat sana. Souvenir yang aku beli pon memang “grab & go” je. Tu pon kebetulan kitorg lalu kat satu kedai souvenir tu. Selamat la aku singgah kedai souvenir tu kalu tak memang tak beli apa la sebab lepas tu memang dah tak jumpe kedai souvenir. Kalu ada pon kedai souvenir yang nampak “mewah” kat luar. Tgk harga pon terus tak jadi nak masuk. Huhu. Hmm. Tapi aku sempat la beli souvenir2 “wajib” tu untuk koleksi peribadi aku & wife aku. Hmm. Sorry ye sayang. Dah takde rezeki kali ni. Aku sebenarnye sian jugak kat wife aku ni. Masa chat tu mmg nampak la kehampaannya. Aku harap dier paham la. Bukan aku tak cuba nak cari. Lepas beberapa minit berbual dengan wife aku, kepala aku mula pening. Sebenarnye masa kat London lagi aku dah rasa mcm nak demam sebab kat sana ari2 ujan. Dah la ujan pastu angin sgt2 kuat sampaikan payung membe aku ni bole patah! Bayangkan la camne kuatnye angin tu. So aku ngan kawan aku ni memang dengan selambe nye terpaksa redah jugak. Nak amik gamba pon sgt2 mencabar. Sebab takot camera basah satu hal, pastu angin kuat plak sampaikan tripod pon bole tumbang. Huhu. Memang cuaca tak bape elok sgt kat sana. Selamat la membe aku ni bawak panadol. Aku bawak minyak cap kapak je. Hihi. Tapi, bila dapat chat dengan wife aku arini, aku happy sgt. Dapat tgk dier. Tapi mcm ada bende yg tak kena. Dier byk diam je. Aku pon taktau kenapa. Merajuk dgn aku ke? Selalunye dier suke berceloteh dgn aku ni. Maybe sebab dier penat kot. Tapi dier sgt2 lain. Aku pon sedih jugak tgk keadaan dier camtu. Tapi dier tak bagitau apa2 pon walaupon aku tanye byk kali. Hmm. Aku arap takde apa2 la.

1 comment:

Ibu Ariessa said...

Sayang,maaf sgt2 ok..b bukan terasa aper pun..pasal tue xkisahla..sayang pun dah beli shirt kat b..i like!!hehe..nnt kite bole pakai same2 ye..:-)choommell!!biasala,semalam ader sikit sedih,mood xok sgt..ssh nak story hal2 emotional pompuan nie..hehhe..(bln nak mengambang)