Daisypath Anniversary Years Ticker

Saturday, October 25, 2008

Sabtu yang damai

Dah kol 7.40 pagi….aku baru lepas mandi…syok sgt mandi pagi2 ni…sejuk je…tambahan pulak suhu kat luar tu 10 degree celcius…sgt2 fresh…kat luar tu masih gelap….weekend ni, waktu kat sini akan bertukar….kalu skrg beza waktu cuma 6 jam dengan Malaysia, lepas ni jadi 7 jam…so kene tukar waktu la…hmm…arini aku gi main futsal dengan officemates aku….kol 10 pagi japgi sorg membe aku tu akan amik aku naik kete dier….actually membe aku ni satu2 nye muslim dalam process team dalam projek aku ni…dier org morocco….aku agak rapat jugak la dengan dier….dulu aku penah cite pasal aku gi berbuka puasa kat umah dier dalam bulan Ramadhan lepas….dier & membe2 umah dier masak….pastu kitorg gi terawih sama2…best la…byk pengalaman hidup yang baru untuk aku hadapi & pelajari…cewah…hmm…lepas balik main futsal ni, aku akan balik bilik dulu…mandi2 & rest jap pastu kuar balik dengan membe2 Malaysia aku….dorg ajak jalan2…hihi…yela, arini merupakan hujung minggu yang pertama untuk dorg…sure semangat nak jalan2 membuak2….mcm aku baru mula dtg sini dulu…hihi…aku tak plan lagi nak bawak dorg gi mana…tgk la camne nanti….hihi…hmm…

Last week aku dah book flight balik Malaysia untuk bulan December ni…masa Xmas tu…insyaAllah aku akan balik 25 Dec…kalu aku start amik cuti 22 Dec, aku akan bercuti kat Malaysia sampai 3 minggu!...huhu…memang best tapi aku tak berani nak amik cuti lama2…lagipon cuti aku dalam tahun ni maybe dah abih…sure dah abih punye sebab tahun ni aku byk amik cuti balik Malaysia….so terpaksa la aku balik 25 Dec…tak kisah la kan…still lebih 2 minggu jugak aku kat Malaysia nanti….huhu…syok nye…sebabnye ofis cuti dari 25 Dec sampai 2 Jan….makna nya aku hanya perlu amik cuti 5 hari je untuk dapat spend cuti sampai 2 minggu lebih kat Malaysia…huhu….so bole la aku gi kenduri adik kakak ipar aku & kenduri membe aku…membe aku dah book aku awal2 & dier paksa aku dtg jugak…hihi…insyaAllah aku akan datang…tula masalah nye kalu dok jauh2 ni…byk kenduri kawan2 yg aku tak dapat pegi…sori la ek…hmm…

Semalam kat opis aku ada vendor meeting dari 8 pagi sampai 12 tengahari….best gile meeting ni sebab byk melibatkan isu2 teknikal dalam satu pakej tu…yang aku tak tahan tu, vendor sampai terdiam kene “maki” dengan sorg expert dari opis aku….mcm2 mende dorg kene jawab…aku bebetul kagum dengan mamat expert tu….betul2 aku respek…selambe je bantai vendor dengan hujah2 teknikal secara teori mahupun praktikal…memang best…kebetulan plak time tu aku dok sebelah dier…cuak jugak…hihi…tapi mamat ni bukan selambe bantai vendor je…tapi jugak client!...selambe je dier mempersoalkan client requirement yg dier sgt2 tak setuju….hmm….mcm2….walaupon 4 jam meeting tapi aku tak ngantok pon sebab memang seronok dengar dorg “bertekak”…hihi…moral daripada meeting ni, “KNOW YOUR OWN RESPONSIBILITY!”

No comments: