Daisypath Anniversary Years Ticker

Thursday, January 29, 2009

Hmmmm....apa ek?

Adeh...kenapa la sekarang ni aku cepat sgt rasa letih ek...hmm...badan pon dah membulat dah...salah satu sebab mesti la pasal makan...okla....tu memang aku mengaku la....memang lepas geram betul....sejak 2 minggu aku keje kat KL, routine harian aku bermula seawal 6 pagi....mandi & solat....pastu dalam kol 6.40 pagi aku bertolak ke opis untuk mencari nafkah...setibanya kat opis dalam kol 7.40 pagi camtu, aku terus masuk opis & sign in....pastu on pc jap, check email...nak tau ada bende urgent ke tak....just 1st round check je....then aku terus ke cafeteria....sarapan...menu yang selalu aku pilih, bihun goreng....so far, hari2 aku makan bihun goreng....sebab tiap2 hari "style" bihun goreng tu lain2....variety sket la...pastu minum milo tarik...kadang2 teh tarik...pas sarap, dalam kol 8 pagi, aku mulakan keje....fuuhhhh....keje baru....pening gak nak buat...tapi buat jela....kol 12 tengahari gi lunch....makan nasi berlauk....kol 1.30 baru masuk....pastu gi surau jap....dalam kol 2 masuk opis balik....sambung keje sampai la lepas maghrib....selama aku keje kat KL ni, memang hari2 aku balik lepas maghrib...sebab utama nye nak siapkan keje....lagipon nak elak traffic jam....boring jugak dok opis ni lama2 sebab area aku tu memang tak ramai org...pastu dekat dengan bilik manager plak tu...isk isk....tu je la serba sikit perjalanan aku sehari2....lepas maghrib, aku terus balik umah....sampai umah kdg2 dalam kol 8.45 malam, terus mandi & makan malam...mak aku masak...huhu...best tul....pas makan, tgk tv jap...pastu dalam kol 10 mata dah mula lalok....apa lagi, tido terus la...hmm...macam mane la tak membulat...isk isk....oleh sebab tu aku & membe2 rapat kat opis plan nak buat satu aktiviti riadah sama2....ada yg dah mula dah...aku belum join dorg lagi..tengok la nanti...aku akan join dorg jugak....insyaAllah...
harini aku still kat umah wife aku lagi...sorg2....hehe...dia gi keje...aku baru bangun sebenarnye...hehe....petang kang baru la nak kuar gi amik dia....tanak la kuar awal sgt....macam semalam aku kuar awal gile....pas zohor aku terus kuar...aku plan nak pi angsana dulu....sebab ada satu kedai kamera yang best kat situ....so berpandukan talian hayat dengan wife aku, dier guide la aku ke angsana...aku memang fail bab2 jalan ni....alhamdulillah sampai jugak aku....sampai je kat sana, aku hampa gilos....kedai tu tutup lagi....maklumla raya lagi....angsana pon nampak kosong je....boring plak nak jalan2.....so aku terus kuar menuju ke city square....awal gile aku sampai....padahal wife aku kuar kol 6 petang...so buat keputusan nak tengok wayang....sebab tak larat nak jalan2 dalam mall ni...bukan ada apa sgt pon....aku tengok cite REC....pada aku cite ni cuba nak selitkan element suspend & horror thru live shot ala2 cite blair witch project tu.....idea cite ni pon biasa2 je....cite pasal jangkitan daripada seekor anjing yang membuatkan manusia yang kene jangkitan tu bertukar jadi ganas & jadi ala2 hantu yang makan orang....hmm....memang byk adegan2 suspend dalam cite ni....tapi cite ni in spanish....so ada subtitle la....aku bagi 2 bintang je out of 5....hmmm....okla...aku nak bersiap2 ni....nak gi cari makan...pastu nak lepak kat umah la...nak buat keje sket....petang kang dalam kol 4 baru aku kuar....malam kang dalam kol 7.30, kitorg balik KL....sok aku keje....huhuhu

No comments: