Daisypath Anniversary Years Ticker

Friday, October 31, 2008

Malam yang happening!



OK la…ni aku nak cite kesinambungan post kat bawah ni…mcm aku katakana, semalam aku tak sempat nak cite panjang lebar sbb aku sampai bilik semalam pon dah lewat….hmmm….semalam kitorg gerak dari opis pukul 6.30 petang…aku balik dari opis dalam kol 6 petang…sebab aku nak tukar baju & amik jaket tebal sket…selamat la aku gi amik jaket tebal tu (akan aku cite japgi)…

Dalam kol 6.30 petang sume dah tunggu kat lobby opis…pastu terus gerak ke metro station…suhu time tu agak sejuk dan berangin…kebetulan plak petang tu baru pas ujan…so lagi la sejuk…restoran yg kitorg nak pegi tu telah direkemenkan oleh membe yg baru kawin tu…dekat dengan area2 Montmarte & Pigalle…hmm…aku pond ah tak ingat sampai sana pukul bape…tapi restoran tu mmg kosong la time tu…ada jugak membe2 aku yg lain bagitau yg restoran ni “low rated” sket…tak kisah la kan…dah membe organize sume…ikut jela…membe2 lain pon ada jugak “kutuk2” dengan pilihan restoran tu…hehehe…saje dorg usik2 membe aku tu…





Restoran ni agak typical dengan French restaurant yang lain…tapi kali ni kitorg sume makan bende yg sama, makanan yg berasaskan cheese…mula2 aku dengar pasal makanan ni aku agak excited sebab aku memang suke cheese…suke banget…ternyata pilihan makanan kali ni betul2 menepati citarasa aku…seperti sebelum2 ni pon, aku tak lah cerewet sgt pasal makanan ni…selagi bole dimakan & halal, sume aku makan…sebelum ni aku & membe2 aku ni penah kuar makan sama2…mula2 dorg bawak aku makan “moule”….pastu yg kali kedua gi makan “tapas” kat Mexican restaurant…kali ni, dorg bawak aku makan “fondue”…makanan yg berasaskan cheese ni….




Makanan ni sebenarnye makan dengan roti…pastu ade filet & salad….cara makan dier senang je….cucuk roti tu dengan garpu pastu celup roti tu dalam cheese yg dipanaskan atas meja…memang sedap gile la…puas tul aku makan semalam….pastu bebudak ni cakap, kalu roti tu terjatuh dalam cheese tu, org tu kene denda…saje sorg buat game camtu…memang happening la…tapi yg paling best sebab membe aku yg baru kawin tu kene jawab soalan2 cepu emas dari kitorg….termasuk la husband dier…memang spoting betul dorg ni….hihi…tak dilepaskan peluang jugak untuk masing2 meluahkan perasaan especially pasal keje…kebanyakan nye sume tak puas ati dengan manager aku…huhu…biasa la tu…hmmm…

OK la..lepas kitorg selesai makan, kitorg sume berjalan ramai2 naik atas bukit kea rah Sacre Couer…actually tempat ni adalah “highest point” in Paris…kalu korg sume baca post2 aku sebelum ni, byk aku citekan pasal tempat2 area ni…masa wife aku dtg sini pon, aku ada bawak dier dtg sini untuk beli souvenir…lagipon pemandangan atas bukit ni sangat mengasyikkan especially waktu malam…time ni aku betul2 menggigil…sgt2 sejuk…sampai telinga aku kebas…selamat la aku pakai jaket tebal time tu….isk isk…memang sejuk….aku rase 5 degree celcius kot…ditambah plak dengan angin yg bertiup tak berapa sepoi2 bahasa…memang sejuk….hmmm…

Lepas kitorg lepak2 kat atas bukit tu, kitorg jalan turun menghala ke metro station….aku ingatkan dah nak balik…tapi belom lagi sebab kitorg singgah satu café tu untuk minum2…ok jugak…sebab masa tu sgt2 sejuk…so minum air panas memang satu nikmat…aku order air teh panas je…harga 4 euro…lebih kurang RM20!...adeh…dah la cawan kecik…hmm…kalu aku pikir2 pasal convert ni, memang aku tak makan, tak minum la….huhuhu….lepas borak2 kat café tu, kitorg pon pulang…dalam pukul 1 pagi aku sampai bilik aku….huhuhu….memang penat tapi sgt2 enjoy!




No comments: